Spotkanie z Maerskiem
W rejonie Skagen (północny cypel Jutlandii), portu na którego redzie "Dar Młodzieży" uzupełniał paliwo, doszło do spotkania z oceanicznym gigantem - jednym z wielkich statków klasy Triple E duńskiego armatora Maersk Line - światowego potentata na rynku operatorów kontenerowych.
Te, zbudowane w stoczniach koncernu Daewoo (Korea Południowa) kolosy, o długości 400 metrów, zdolne są do przewożenia ponad 18 tysięcy kontenerów 20-stopowych. Flota ponad 20 takich statków utrzymuje serwis kontenerowy na liniach łączących Daleki Wschód z Europą, zawijając m.in. na Bałtyk do terminalu DCT w Gdańsku. Warto pamiętać, że pierwsze zawinięcie, inaugurujące stałą obecność kontenerowych gigantów w Gdańsku, miało miejsce w sierpniu 2013 roku. Pierwszym był "Maersk Mc-Kinney Moeller" - największy wówczas kontenerowiec na świecie. A przygotowania do przyjmowania statków takiej wielkości w Deepwater Container Terminal, obejmowały m.in. kompleksowe badania symulacyjne, które przeprowadził zespół Akademii Morskiej pod kierunkiej dr hab. inż. kpt.ż.w. Henryka Śniegockiego, prorektora ds. morskich AMG. "Dar Młodzieży" pod pełnymi żaglami witał wówczas "Maersk Mc-Kinney Moeller" na wejściu do DCT.
Spotkanie pod Skagen przypomniało tamten epizod sprzed 4 lat, który wprowadzał Gdańsk na ekskuzywną listę portowych hubów, utrzymujących bezpośrednią komunikację z portami Dalekiego Wschodu.
"Dar Młodzieży", aktualnie w podróży szkoleniowej ze studentami Akademii Morskiej ze Szczecina, po wyjściu z Cieśnin, kieruje się w stronę Antwerpii, gdzie nastąpi wymiana praktykantów. Na żaglowiec zamustrują 23 marca studenci Hogere Zeevaartschool z Antwerpii.
Spotkanie fotografował komendant "Daru Młodzieży", kpt.ż.w. Ireneusz Lewandowski.